دوره کمک های اولیه

دسته بندی ها: کمک های اولیه
لیست علاقه‌مندی‌ها اشتراک گذاری
اشتراک گذاری محصول
لینک صفحه
در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

درباره دوره

كمك هاي اوليه مراقبت هاي خيلي فوري است كه به يك فرد آسـيب ديـده ارائـه ميشود. دانستن كمك هاي اوليه براي همه لازم است. قدر مسـلم آگـاهي از نحـوه انجام كمك هاي اوليه و استفاده نكردن از آن، بهتـر از ايـن اسـت كـه در موقعيـت بحراني و شرايطي وخيم قرار گرفته و به ارائه كمك هاي اوليه احتيـاج پيـدا كنيـد ولي آن را ندانيد.

امروزه توصيه ميشود همه كمكهاي اوليه را بياموزنـد زيـرا هـرفردي امكان دارد بهطور ناگهاني و غيرمنتظره در شـرايطي قـرار بگيـرد كـه بـراي كمك به خود يا ديگران به آن نيازمند شود.

البته اين كمكهاي اوليـه همانگونـه که از نام آن مشخص است به هيچ وجه جاي مراقبتهاي پزشكي را نميگيرد، ولي تا رساندن مصدوم به مراكز درماني و يا حضور نيروهاي اورژانـس در محـل حادثـه ميتواند سودمند باشد و اگر به درسـتي انجـام شـود ميتوانـد مصـدوم را از مـرگ حتمي و يا آسيبهاي جبران ناپذير نجـات دهـد.

در آن روي سـكه هـم متأسـفانه بیشتر مردم كمكهاي اوليـه را نميداننـد و بـا دخالـتهـاي بيجـا و نـدانم كاري وضعيت اضـطراري را وخيم تـر كـرده و جـان فـرد مصـدوم را بـا مخـاطره مواجـه ميسازند.

نمایش بیشتر

چه چیزی یاد خواهید گرفت؟

  • در اين راستا هدفهاي رفتاري مورد انتظار از مخاطبين اين مجموعـه آموزشـي
  • عبارتند از:
  • ١ -اصول نجات و كمكهاي اوليه در سوانح مربوط به مارگزيدگي را بيان كند.
  • ٢ -اصول نجـات و كمكهـاي اوليـه در سـوانح مربـوط بـه عقـرب گزيـدگي را بيان كند.
  • ٣ -اصول نجات و كمكهاي اوليه در سوانح مربوط به گزيدگي عنكبوت يا رتيـل را بيان كند.
  • ٤ -اصول نجات و كمكهاي اوليه در سوانح مربوط به گازگرفتن توسط حيوانات وحشي را بيان كند

محتوای دوره

اصول و مبانی کمک های اولیه
در اين راستا هدفهاي رفتاري مورد انتظار از مخاطبين اين مجموعـه آموزشـي عبارتند از: ١ -هدف و منظور از كمكهاي اوليه را بيان كند. ٢ -لوازم و تجهيزات مورد نياز براي كمكهاي اوليه را بشناسد. ٣ -اطلاعات لازم در مورد علائم حياتي بدن انسان را بداند. ٤ -نحوه صحيح بازكردن راههاي تنفسي، انجام تنفس مصـنوعي و ماسـاژ قلبـي را بداند. ٥ -نحوه صحيح كنترل خونريزي و بانداژ را بداند. ٦ -نحوه صحيح ارائه كمكهاي اوليه در مورد مصدومين دچار شوك را بداند. ٧ -نحوه صحيح ارائه كمكهاي اوليه در مورد افراد دچار سكته قلبي و يا مغـزي را بداند.

گزیدگی و گاز گرفتگی حیوانات

Student Ratings & Reviews

هنوز بررسی نشده است
هنوز بررسی نشده است